Adadia

"Seorang lelaki biasa yang tetap makan tempe dan ikan masin. Sedang mengurat seorang gadis yang tidak makan bawang"

Wednesday, December 28, 2005

Bukalah hati loe untuk gua!

Malam ini masa dihabiskan dengan angan-angan kosong yang melayang ntah ke mana. Melayan salur darah hati yang tidak pernah tenang, di samping jantung yang kerap berdegap-degup. Kenapa? Subjektifnya persoalan.

"ku jatuh cinta kepadamu saat pertama bertemu, salahkah aku terlalu mencintai dirimu yang tak mungkin mencintai aku" (Dewa - Kasidah Cinta)

Plan dan mesin kira atas meja menjeling cemburu pada keyboard. Highlighter sudah ku simpan dalam beg itam, yg kerap ku sandang ke sana ke mari. Telah mengambil keputusan untuk menunggu fax dari jurukur bahan yang sudah beberapa kali berjanji untuk menghantar salinan terperinci kos bahan pada mesin fax Panasonic putihku. Masa semakin dekat, layout banner sudah siap, hanya meletak harga yang sesuai, dan semestinya harga yg terakhir. Apa lagi yang boleh buat? Kalau tiada kerja aku rasa hidup kosong. Banyak lagi yang aku harus fikirkan, kerana aku adalah Superworker. Tapi jika byk kerja, mindaku kerap penat. Rehatku kerap melampau. Tidurku harus dikejut pada waktu pagi (mekasihh).

"semua kata rindumu semakin membuatku tak berdaya, menahan rasa ingin jumpa, percayalah padaku aku pun rindu kamu .. " (Dewa - Kangen).

Dan percayalah, pada saat ini aku sedang menunggu langkahkahmu dari JHO's room. Kerna aku tidak ingin kehilangan dirimu walau sejam pun (seminit bolehku terima lagi).
Kangen sama loee !

GUA TULUS DONG !

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tiba saat mengerti jerit suara hati
Yang letih meski mencoba Melabuhkan rasa yang ada
Mohon tinggal sejenak lupakanlah waktu
Temani air mataku teteskan lara
Merajut asa menjalin mimpi
Endapkan sepi sepi
Cintakan membawamu kembali disini
Menuai rindu mambasuh perih
Bawa serta dirimu,dirimu yang dulu
Mencintaimu apa adanya
Saat dusta mengalir jujurkanlah hati
Genangkan batin jiwamu,genangkan cinta
Seperti dulu saat bersama tak ada keraguan

10:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

saya sangat suka sama DEWA!!!!!!

2:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

siapakah Anonymous? yeah sharida, dewa best!

4:13 PM  

Post a Comment

<< Home