Adadia

"Seorang lelaki biasa yang tetap makan tempe dan ikan masin. Sedang mengurat seorang gadis yang tidak makan bawang"

Wednesday, February 22, 2006

Hakikat Kehidupan Moden oleh En Bert.

bert: nanti klaau sesekali aku datang sana
bert: leh kita lepak skali
Aku: bolehh
Aku: aku pun jarang lepak skang
Aku: kerja banyak
Aku: tapi lom kaya lagi
Aku: haha
bert: tak perlu kaya
bert: ko tau tak syarat kehidupan skang
bert: jgn terlalu hensem..nanti dapat awek tak lawa
bert: jgn terlalu kaya nanti dapat pisau cukur
Aku: ha ha ha
bert: jadilah yg sederhana..hanya tau beli kopi jantan cap pak aji 2 orang
Aku: kopi jantan la tu
Aku: ;p
bert: ko tak tau ke senario hidup di kl?
bert: 1000 awek lawa
bert: match dengan 1000 balak tak hensem
bert: tu aku la tu
bert: hahahah

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hahahaha siut.

9:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

1000 awek cun: kami xnak pakwe hensem tapi poket tak hensem..

1000 pakwe yg tak ensem: kami tak ensem tp poket hensem..mkn ensem x kenyang
***Allah itu Maha adil, tapi kalo $ menjadi matlamat, sendiri mau ingat..hehehe
(didgr dr topic pagi di radio:80% wanita hr ini nak yg poket ensem) hehe

12:23 PM  
Blogger Nazirah Ashari said...

buat aper pakwe hensem tak kaya, tak berpelajaran, tak der kerja stabil. tak mau lah!

3:11 PM  
Blogger adadia said...

Nurul : biarkan si luncai terjun dgn labu labunya.

Nazirah : kalau hensem hari-hari boleh pandang tau.

7:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tak semestinya apa yg kita nak itu yang kita dapat....

Kalau kita nak yang kaya, berpelajaran... kena ingat jugak... dia nak ke kat kita? ekekeke....

8:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

nazirah..
kalau diri kita pun kaya,berpelajaran dan ada kerja stabil mmg kita layak utk memilih yg setanding dengan kita..
tapi kalau diri kita pun miskin hina dina dan tak berpelajaran, jangan dok harap la nak memilih yg hebat2..
you r in no position to choose..

11:03 PM  
Blogger Koben said...

Kalau hensem dan kaya
Jenuh le nak jaga kalau kite tak lawa.. model2 beratur tunggu :P

Kalau hensem dan berpelajaran
Sbb berilmu le dia pilih yg sesuai.. takde nak cari pompan yg tergila gila laki hensem kaya dan berpelajaran

Kalau hensem dan ada pekerjaan tetap
Hehehe... pasti nak pompan yg berkarier gak, ataupun surirumah sepenuh masa yg berjaya. Sbb dia dah penat2 keje.. takkan bini kat umah nak goyang ponggong je kot

Kalau nak ketiga tiga package tu ade... sindri mau ingat la kan

11:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

yer betul tuh...
Allah jadikan kite berpasang pasangan .. samaada benda yg hidup atau pun yg mati .. tapi ingatla sesungguhnya Allah itu Maha berkuasa .. mungkin apa yg kite taknak tuh .. itulah yg kite dapat .. tak semestinya org kaya itu akan kaya seumur hidup.. dan tak semestinya yg hina dina itu akan sentiasa hina selamanya.. untuk tatapan Nazirah .. belum tentu yg kaya,berpelajaran tinggi atau mempunyai kerja yg stabil itu milik anda.. mungkin yg sebaliknya milik anda.. sapa tau .. so ..fikirkan.. You're not the one to choose..

11:18 PM  
Blogger Koben said...

Tu dia jejaka malaya mengamuk.. hahahahahaha
Adoi la.. ye la rezeki masing masing
Yang kaya bleh jadi kayap
Yang miskin bleh jadi berharta
Yang tak hensem bleh jd hensem
Yang hensem pun bleh jd tak hensem
Kehendak tuhan.. siapalah kita nak terlalu memilih

11:38 PM  

Post a Comment

<< Home