Adadia

"Seorang lelaki biasa yang tetap makan tempe dan ikan masin. Sedang mengurat seorang gadis yang tidak makan bawang"

Tuesday, July 25, 2006

Lahir

Kita harus ingat tarikh pertama Portugis menyerang Melaka.
25 Julai 1511.

Saya tidak meminta hadiah kek dan lain-lain untuk setiap harijadi saya, kerana saya tidak pernah menyambutnya.

Tetapi saya berharap pada satu hari, seorang gadis bernama Amicelli akan menyajikan hadiah yang paling bermakna untuk hari seperti ini.

Sajikan saya sambal tempe.

Selamat Hari Lahir untuk saya.
"Kau semakin tua dan kerepot".

17 Comments:

Blogger Pandang Dengar Diam said...

Selamat Hari Lahir semoga di murahkan rezeki, sihat sentiasa dan dipanjangkan umur.....

4:31 PM  
Blogger the artist and i said...

happy birthday.
tunang saya 22nd july.
moga semua sehat2 belaka.

4:54 PM  
Blogger weAr said...

saengil cukhahanda..selamat hari lahir..

6:31 PM  
Blogger Mohd Asrool Hasbullah B Shuib said...

HAppY BIRthday SEmoga Allah Pjgn Umur..heheh..taknal open table ke ^^

3:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

tak reti lah buat sambal tempe.tempe pun tak makan.so camana?

7:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

oh..hepi besday skali lagi..dah masuk haribulan baru pun.so u r now officially 26 years 1 day.ehem.

7:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

ehehhe:p terlambat la pulak...slamat hari jadi..
semoga kehidupan akan diredhoiNya
semoga suatu hari sambal tempe air tgn seorang gadis itu akan terhidang untuk anda...

p/s sama ngan birthday adik sy la..

7:01 PM  
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Selamat tambah umur setahun lagi ... Semoga hidup terus diberkati Allah...

psss...kita sebenarnya lebih tua sebab umur kita dikira mengikut tarikh hijrah...bukan masehi...:)

10:59 PM  
Blogger adadia said...

cuaca : terima kasih.

heartbeat: dekat-dekat tu. leh ar bungkus hadiah sekali :P

wear : aku suka dengar ayat tu dalam citer korea haha. thanks.

leo : tak sempat lagi open table.

the-break-up : nanti saya ajar hehe. tempe tu sedap sebenarnya. sedap gila!

nurul : ckp selamat hari jadi kat adik yang sama tu!.

blackpurple : aku wes tuekk!..jalok mambang haha.

11:24 PM  
Blogger Mamamanja said...

tempe pun sodap!

11:17 AM  
Blogger hamka said...

semalam, mati hidup balik pun tak dapat pergi..

hari ini adalah hari langkahan maut..

kau sudah hampir menjadi mayat..
ada kelapangan, belajarlah cium dahi mayat..
sungguh sejuk..dan rasa seperti begitu bersaudara..

selamat hari lahir!

12:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

wak.. selamat hari lahir wak.. yg ke berapa ek? 19? 17? 15? haha

3:42 PM  
Blogger Nazirah Ashari said...

Happy Belated Birthday!! =)
semoga Allah panjangkan umur, murahkan rezeki dan terus teruslah menulis blog lagi...
dah berapa tahun ek?

8:56 PM  
Blogger Laila said...

eventho quite late..
tp yet still meaning kan kalo kite wish HEPY BELATED BIRTHDAY...
sbb word 'belated' tu buatkan wish kite stand out more compare to others...

p/s:er...yg di sana mengharap, yg di sini, kat seblah pon turut mengharap...[faham ke?]

9:08 AM  
Blogger Oimira said...

ooo besday kaa org tua? hehe..selamat2

1:21 AM  
Blogger adadia said...

mamamanja : tempe, sedap gila.

hamka : ya kita pasti, nanti lawat jiran sebelah haha.

johan & nazirah : besday ke .. 2..tua dah.

laila : oh..thanks. sapala yang mengharap tu? tak hensem pun saya, carilah lain.

mira : ya ya amoi..sulah tua.

5:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Where did you find it? Interesting read » » »

6:27 AM  

Post a Comment

<< Home