Adadia

"Seorang lelaki biasa yang tetap makan tempe dan ikan masin. Sedang mengurat seorang gadis yang tidak makan bawang"

Tuesday, November 15, 2005

Drama Identiti : Kalau Itu Takdirnya

Terfikir pula nak menulis pasal benda ni walaupun takde sangkut paut dalam life seharian ..

Kebelakangan ini, hari hari selepas Maghrib melekat depan tv . Melihat sebuah drama emosi (bagi orang perempuan) slot Identiti yg diulangbalik tayangan di TV3 bertajuk "Kalau Itu Takdirnya". Lakonan berkesan dari Ahmad Idham dan Eja (Jgn kembang Sub). Ditambah pula dengan lagu tema yg agak frust (bukan utk saya) dari Siti Sarah - Saat Hilang Cintamu, menambah lagi luka-luka dari kalangan wanita dan mungkin juga kaum lelaki yg lemah gemalai seperti Sultan iklan Bernas (silap pilih Sultan la iklan ni). Drama ini telah mencecah rating 2 juta penonton!

Bermula drama ini dengan Zahar (Ahmad Idham) berkahwin dengan Hanim (Eja) walaupun mendapat tentangan dari ibu Zahar (Mungkin ibu Zahar tidak berapa menyukai Hanim kerana Hanim mempunya rupa paras yg lawa, yg mana tidak dikecapi oleh ibu Zahar pada zaman pop yeh yeh). Mereka telah dikurniakan seorang cahaya mata bernama Intan (watak tambahan je ni). Kemudian, Zahar telah melanjutkan pelajaran ke sebuah IPT yg tidak diberi nama. Di sini, Zahar telah bertemu dgn Cik Norma yang dilakonkan oleh Rina Khan (bukan Norakhma ye, tgk betul-betul) , seorang lecturer yang telah bertunang dengan Hani Mohsin (lupa nama watak). Maka bermula episod menanam tebu di bibir antara Zahar dan Cik Norma dan kemudian mereka telah berkahwin tanpa pengetahun Hanim. Kemudian Norma dah Hanim telah mendapat tahu bahawa mereka telah bermadu (Hasil dari penyibuk Lili lakonan Sabrina Khan apa ek) dan mereka menyalahkan Zahar atas perkara yg telah berlaku. Bermulalah episod rajuk dan luka pilu menghiris kalbu.

Saja nak buat review drama ni. Bukan ada apa-apa maksud. Disertakan sekali lagu tema cerita tersebut, dari Siti Sarah.

* Saranan saya pada Kementerian yg handle drama tv ni (bukan merujuk kepada drama di atas), siarkan drama berbentuk positif sedikit. Ubah la stereotype drama laki pukul isteri, laki kaki judi, laki maki isteri dan drama masalah rumahtangga sbb drama-drama berunsur begini selalu ditayangkan pada waktu petang dan ditonton oleh kaum-kaum ibu. Jadi sedikit sebanyak telah merosakkan fikiran kaum-kaum wanita ini dimana mereka berkemungkinan boleh berfikiran negatif terhadap suami-suami mereka. Tayangkan drama-drama yang membina rumahtangga dan mempamerkan kebahagiaan serta jalan-jalan untuk mengecapi bahagia. Masanya untuk berubah.

* Internet itu tiada dan menjarakkan, mereka minum teh bersama dan weeda telah merampas kebahagiaanku kekeke!(takdelah gurau je, jaga dia baik-baik ar Weeda ahakss :) .. )

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

layan gak cerita tuh,tapi before tu bukak tv2, korea jam 6

2:53 PM  
Blogger adadia said...

ayu, layan korea dah ke skang hehe

1:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Excellent, love it! weight loss diet pill vermont Free mp3 encoder for window media player

12:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! Keyword california state health insurance Exercise fitness soccer State farm insurance headquarters bloomington2c Remove hair algea

9:05 PM  

Post a Comment

<< Home